De ce credeti ca cei care sunt plecati printre straini o duc bine si nu sufera pentru tara lor???

Vreau sa incep acest comentariu prin intrebarea: „Cati dintre voi ati fost plecati la munca in strainatate”?asa cum spunem noi, romanii? Cati dintre voi ati prins cel putin un an electoral plecat fiind de acasa, aflat in locuri unde cu greu te descurci sa strangi un ban. De ce credeti voi ca toti cei care sunt plecati la munca in Diaspora o duc bine si ca au salarii uriase? Stiti voi oare cata suferinta indura acesti oameni?Stiti oare femeile (mamele, bunicile sau poate surorile noastre) care sunt duse sa aiba grija de babe(badante) in Italia, Spania si alte tari (unde se accepta romani) cate insulte si situatii indecente au fost nevoite sa suporte pentru a-si asigura salariul de pe o zi pe alta? Dar oare cati dintre voi ati lucrat la vii (in plin ger, sau pe ploaie), sau cati v-ati rupt oasele in constructie, lucrand sub presiune si urletele patronilor care cautau oricand un motiv pentru a nu va mai plati, sau cati altii v-ati chinuit in orice alt domeniu…pentru a aduna un banut si a-l trimite acasa, acolo unde au ramas copii, parintii, fratii sau bunicii. De ce oare aveti impresia ca au plecat romani in strainatate si au rupt orice legatura cu tara. Ca acolo traiesc bine si au uitat sau nu mai stiu ce se intampla aici. Total gresit. Pana zilele trecute am lucrat si eu in Diaspora (de vre-o 4 ani de zile chinuiti) si va spun cu sufletul deschis ca foarte putini sunt cei care au rupt legatura cu tara lor, sau cei care nu isi mai doresc sa se intoarca in Romania. Poate un 2%din cei plecati sunt asa, insa restul de 98%sufera poate mai mult decat suferiti voi cei ramasi in tara, pentru ca ei au pe langa greutatea strangerii unui ban si suferinta departarii de familie, tara si locurile natale. Nu e usor sa traiesti printre straini, nu e deloc usor sa suporti umilintele la care te supun acestia sau de ce sa ascundem – chiar cetatenii romani, acesti romani pe care din prostie poate tindem sa ii credem „fratii nostri”, ca mai apoi sa ne dam seama ca am fost vanduti de dansii. Inainte de a incheia vreau sa aduc la cunostinta ce e dureros pentru cetateanul roman aflat in Diaspora atunci cand trebuie sa voteze. Aproape in niciun oras din strainatate nu se face campanie electorala pentru promovarea unuia sau altui partid (poate doar in orasele mari…dar am si acolo retineri), aproape nicaieri romanii straini de casa nu vor sti vreodata unde sa mearga sa voteze (va spun pentru ca am trecut si eu prin acest lucru in 2009 cand am incercat sa conving prietenii mei din acel oras unde locuiam sa mearga impreuna cu mine sa votam. Erau de acord…dar am renuntat, pentru ca ar fi trebuit sa mergem la Consulatul din Torino, aflat destul de departe de orasul in care locuiam noi – la peste 70km distanta). Prin urmare dragi romani, chiar daca romanii din Diaspora au si ei dreptul de a vota pentru Romania, nu vor vota…din diverse motive, iar daca in 2009 s-a decis soarta tarii cu ajutorul acelora plecati la munca in strainatate, va spun sincer ca a fost doar o minciuna. Ar fi fost prea imposibil camii de oameni plecati la munca printre straini sa mearga la vot. Am mai spus, si repet – din diverse motive, pe care daca mi se va cere, le voi explica intr-o viitoare postare pe blogul meu.

Un gând despre „De ce credeti ca cei care sunt plecati printre straini o duc bine si nu sufera pentru tara lor???

  1. mariana 12/01/2012 la 14:24

    frumos articol.
    eu sunt una dintre multe alte badante,ce lucrez de 6 ani,multe umilinte,adevarat,am trecut si prin momente de groaza,cand am fost data afara in strada,fara nici un ban,indecente din partea barbatilor patroni,multumesc lui dumnezeu,de trei ani lucrez la aceeasi familie si sunt mai linistita dar in privinta batranei bolnava de alzheimer,care urla si si noapte si e violenta,e mai dificil.
    ce vreau sa subliniez.
    pe langa suferintele de aici,in tara ma confrunt cu un caz special de coruptie,in care,justitia protejeaza sub aripa sa,escrocii.
    mai clar.,m-am trezit cu o somatie in care se sppecifica ca am debite la companie de telecomunicatii canal s,un contract semnat in aug 2007(am dovezi ca lucram in italia,inca din 2005)
    am deschis proces ,de un an jumate tegiverseaza acest proces,chiar daca am indicat autorul falsului.nici la momentul respectiv nu l-a citat in instanta pt a-i face verificatrea de scripte,am scris si la presedinte,dar nu a luat masuri,consilierul de stat,mi-a recomantat sa apelez la alt avocat,desi am cerut sa dispuna cercetari,si desi,am specificat ca sunt inchisa in casa,fara posibilitate de iesire,pt a merge la notar sa fac procura,dar si ca am in intretinere 3 persoane si 2 parinti batrani si bolnavi,eu,fiind divortata,deci,singura mi-am crescut copii,fara nici un ajutor de la stat,nici macar bursa sociala sau de drept,una din fiice,fiind toti anii de liceu,premianta.
    scumpii nostri politicieni……..cu mii de euro retributie,din banii sarmanului popor

Lasă un răspuns

