România în urmă cu cel puţin 100de ani faţă de un alt stat din UE…

romania

steag_Italia

 

 

 

 

 

  Italia

 

 

 

Ţinând cont că eu lucrez de un an de zile în Italia, un alt stat membru al UE, m-am gandit să fac o comparaţie între România şi Italia, ca şi nivel de trai. Totul a venit de la o discuţie purtată cu un alt prieten, coleg de partid, care mă întrebase cum e aici, în Italia, faţă de România. Şi în special problema cu criza economică: Şi acolo e criză? Răspunsul meu a venit pront: Criza e un motiv pentru patroni pentru a plăti mai puţin, chiar dacă comenzile sunt din ce în ce mai mari (producţia a crescut).

Redau aici discuţia purtată:

Colegul: Ce faci omule, te-ai întors acasă?

Eu: În România? Nu încă, în decembrie, nu mă pot întoarce acum pentru că lucrez.

C. : Ce faci? Cum mai e viaţa ta?

Eu: Ce să fac, uite pe acasă, citeam presa pe internet. Încerc să fac o comparaţie între politica de la noi şi cea de aici (Italia), şi în agricultură şi în alte domenii ca pe viitor să mă ajute
C.: şi… e mai bine la ei ?
Eu: stii cum e? ca industrie, autostrăzi, agricultură şi altele? Suntem în urmă cu cel puţin 100 de ani! Şi e păcat, cel puţin în agricultură –  ce uşor am putea să ne ridicăm, e păcat de pământurile noastre, sunt fertile, nu cum au ei, ânsă ei profită de fiecare bucăţică. Şi în stânci cultivă, iar noi nu suntem în stare să cultivăm în câmpii şi dealuri joase!
Eu: păi aici fiecare casă la ţară au cel puţin 2 tractoare (pentru că Statul s-a impus şi a ajutat la achiziţionarea lor, prin proiecte speciale – dar prin care au obligat pe ţărani ca pe o perioada de n ani pământurile lor să fie mereu cultivate la o capacitate maximă). La noi ce au? cai? Şi ăia dacă îi au. La italieni caii sunt respectaţi, aşa puţini cum sunt, şi sunt folosiţi doar la curse de cai, sau pentru divertisment (în sensul bun, nu aşa cum se mai distrează la noi românii omorându-i în bătaie).
C: vai de mama lor – românii.
Eu: În schimb avem şi plusuri: În ceea ce priveşte studiul, şcoala – suntem peste ei de la distanţă.Ei învaţă puţin, însă…cum se zice la noi – merg băbeşte,  şi le merge bine.
Eu: nu sunt aşa cheltuitori ca noi, mănâncă sănătos şi stau în chirii majoritatea, nu ca la noi că avem 90% casele noastre! Ei nu prea îşi fac griji pentru „ziua de mâine” aşa cum se întâmplă la noi. Merg mai mult pe ideea – ce o fi, o fi, noi trebuie să ne trăim viaţa. Dacă am auzit macăr un caz de sinucidere din cauza sărăciei? Sincer – nu! Poate or fi fost, dar nu se difuzează toate acestea la televizor, pentru că ar creia un exemplu negativ şi pentru alţii! Au o mentalitate diversă faţă de a noastră. Nu aş putea să zic dacă e mai bine să gândim ca ei sau să ramânem cu felul nostru de a gândi, însă am putea lua multe exemple, şi cu siguranţă am putea să ne ridicăm foarte repede. Să luăm exemplu numai de ceea ce e bun. Am putea fi o ţară puternic dezvoltată, dar acest lucru s-ar putea întâmpla numai dacă nu ar mai fi atâtea neînţelegri politice! Numai la noi se poate ca preşedintelui să nu îi pese de cetăţenii ţării, şi să facă tot posibilul (chiar cu preţul afundării în criză a acestei ţări şi distrugerea atâtor familii) să ajungă din nou preşedinte. Şi pentru ce să îl alegem iarăşi? Să ne facă pe toţi ţigani? De ce? Păi şi ţiganii sunt oameni, şi dacă îi respecţi, te respectă! Băsescu respectă cetăţenii români? Dacă nu, de ce oare cere să fie respectat? Păi în Italia ţiganii sunt respectaţi. Le fac foarte multe probleme cetăţenilor de rând, dar e problema lor, sunt ţiganii lor şi statul italian îi apără, preferă să rezolve aceste probleme între ei, fără mediatizare prea mare, aşa cum se întâmplă la noi, unde chiar oamenii politici scuipă cuvinte murdare la adresa lor. E nevoie de o schimbare, de o personalitate în fruntea ţării, un om cult şi diplomat, un om căruia să îi pese de ceilalţi din jurul său, indiferent de gradul lor de bogăţie, de cultură sau de apartentenţa politică. Preşedintele trebuie să se comporte cu toţi cetăţenii ţării pe care o reprezintă la fel, oricare ar fi statutul lor. Asta ne dorim, dacă vom avea acest lucru, cu siguranţă lucrurile vor merge spre bine! Hai România, Suntem respectaţi în Europa, de ce să nu fim respectaţi şi în România? Haideţi să schimbăm fiecare cate ceva pentru a avea parte de un nivel mai ridicat de trai, suntem capabili şi putem dovedi că suntem o ţară puternică din toate punctele de vedere! Hai Romănia.

Vă salut, cu drag al vostru cetăţean român(dar din păcate care lucrează departe, pentru o altă ţară membră UE – Italia) – Andrei Lazăr.

Lasă un răspuns

