Italia sau România?

Italia, departe de familie şi prieteni sau România cu familia şi prietenii, dar fără posibilitatea de a lua un salariu frumos din care sa reuşeşti să pui ceva deoparte? Asta este întrebarea pe care de foarte multe ori mi-am pus-o eu, şi cu siguranţă şi alţi români aflaţi în Italia la muncă, visând la un viitor mai frumos pentru ei şi familia lor. Pentru a răspunde la această întrebare sunt foarte multe de dezbătut. Voi începe prin a spune că cel puţin 99% din românii din Italia sunt veniţi pentru un salariu mult mai mare decât cel pe care l-ar putea lua în ţara natala. Diferenţa ar fi de cel puţin 4 ori mai mult în Italia decât în România, cu toate că în această perioada sunt deja multe probleme economice şi pentru italieni. În ciuda faptului că poţi lua un salariu „frumuşel” faţă de cel din ţară, cei care muncesc aici, în Italia, s-au gandit de foarte multe ori să renunţe la tot pentru a se întoarce în ţara natală, deoarece viaţa printre străini nu prea o poţi numi viaţă. Şi pentru a vă face să înţelegeţi mai bine această idee zic doar: „nicăieri nu-i ca acasă”. Dar foarte puţini dintre noi, românii care lucrăm în Italia putem lua decizia de a ne reîntoarce acasa, decişi, fără ca măcar sa privim înapoi. Zic foarte puţini şi vă şi explic de ce se întâmplă acest lucru: pentru ca aici, în Italia, cel puţin 500-1000 euro într-o lună îi poţi pune deoparte, pe când, în România, ai şanse foarte mari să mai şi împrumuţi, să te înglozi în datorii, şi nicidecum să reuşesşti să pui vre-un ban deoparte Dar vă repet cu durere în suflet: viaţa printre străini nu e viaţă, pentru că, din păcate, doar o viaţă avem, şi nu are rost să ne-o risipim pentru bani, căci oricând putem muri. Se ştiu foarte multe cazuri cu români care au muncit în Italia sau alte ţări străine, şi care, întorcându-se spre casele lor, nu au mai reuşit să ajungă. Şi gandiţi-vă, pentru ce atâţia bani cand ştii ca vine clipa când vei muri. Pentru ce toate acestea? Poate pentru că noi am fost blestemaţi să fim români, şi să nu ne numim italieni, spanioli sau englezi. Suntem români şi trebuie să ne mândrim, pentru că suntem o naţie frumoasă, dar totuşi un neam căruia i s-a destinat să treacă prin multe suferinţe. Dar să ne mândrim, căci avem o educaţie şi o şcolarizare mult mai bine dezvoltată decat a altor neamuri, avem tineri mult mai frumoşi decât au alţii, avem bunătatea în suflete lăsată de la Dumnezeu, chiar dacă foarte mulţi nu ştiu să o folosească. Eu sunt mândru că m-am născut român, chiar dacă am avut mereu un destin urât, am trecut prin multe încercări, multe nedreptăţi m-au facut să mă întristez, cu toate astea sunt român şi voi striga mereu cu mandrie şi voce tare. Sunt român şi mă mândresc cu aceasta. Daca mă voi întoarce în ţara mea natală? Cu siguranţă că da, dar când nu pot zice cu exactitate, cu toate că şi acum aş face acest lucru, dar nu mă lasă datoriile acumulate în ţară, fraţii şi familia mea cărora trebuie să le ofer un trai mult mai frumos decât l-am avut eu până acum. Şi poate, sper, şi pentru mine şi viitoarea mea soţie şi copiii pe care mi-i doresc să-i am în viitor, şi nu în ultimul rând pentru frumoasa mea ţară – România. Mă voi întoarce şi voi schimba multe în bine pentru voi, cetăţeni ai acestei ţări frumoase. Să mă ajute dumnezeu să reuşesc, astfel voi fi şi eu fericit că sunt diferit de alţii, ceea ce am promis să devină fapte, atunci voi zice şi eu că mi-am îndeplinit rostul în această viaţă. Dumnezeu să vă ţină în braţele sale, sa reuşiţi şi voi măcar să zambiţi, să ştiţi că trăiţi pentru a fi fericiţi. Toate bune. Andrei Lazăr, 26.04.09 Alba, Cuneo, Italia.

Lasă un răspuns

