Sunt rasisti italienii? Dar romanii?

E o intrebare care o pun in urma unor incidente petrecute in Italia si in Romania. Din punctul meu de vedere suntem cu totii rasisti. Unii mai mult, altii mai putin. Dar intr-adevar, suntem rasisti. Cred ca vi s-a intamplat ca macar o data in viata sa dati dovada de rasism.

Am deschis acest subiect pentru ca muncind in Italia, am descoperit ca functionarii publici sunt rasisti (cel putin ei, ca sa nu zic si altii). Mi s-a intamplat la o banca italiana sa nu pot sa imi ridic salarul pentru ca sunt roman. Functionarul respectiv imi cauta motive pentru a nu imi da ceea ce se numea dreptul meu, banii pentru care am muncit cot la cot cu colegii italieni sau poate chiar mai mult. Pot zice ca mi-au trebuit doua ore jumatate pentru a reusi sa imi iau salariul. Prima sa replica a fost: Daca nu ai buletin italian nu iti vei vedea banii. Dupa ce am stat sa ii explic ca nu e posibil sa am inca buletin italian, mi-a cautat altele. A stat el si a cautat motive, si la un moment dat il vad bucuros ca ridica capul din calculator si imi zice: Buletinul tau e expirat, deci, daca iti vrei banii, ai nevoie de carte de identitate italiana. Eram deja indignat de cat rasism da dovada respectivul. Am iesit din banca si am dat un telefon matusei mele care lucreaza si ea in Italia. Mi-a deschis ochii. M-am dus cu pasaportul sa ridic banii. De aceasta data m-am asezat la rand la alta casa, era o doamna. Cand m-a zarit respectivul functionar, a ridicat capul si a inceput sa tipe: Gata, ti-ai schimbat buletinul, de unde l-ai luat. De unde eu ii arat pasaportul si ii zic sec – am adus pasaportul. Nu a mai zis nimic, dar se uita urat la mine. Nu pot zice decat ca – e plina lumea aceasta de rasisti.

Pentru ca venind in Romania cu un coleg de munca italian, am intampinat foarte multi colegi si prieteni care s-au purtat urat cu el. Dupa mine, pot zice ca suntem cu totii rasisti, romani sau italieni, si chiar de alte nationalitati. si pentru ce? Ce castigam? Ganditi-va bine si evitati sa fiti prea mult rasisti. Pentru ca e imposibil sa ne abtinem sa fim rasisti.

2 gânduri despre „Sunt rasisti italienii? Dar romanii?

  1. strambarici 19/02/2009 la 06:54

    da sunt rasisti deodata ce fac diferenta intre cei care fac rau si cei care nu au nici o vina ba din contra contrubie cu tot felul de taxe pentru statul lor.Ma refer la cei care muncesc legal
    E clar ca nu ne vor si asta e o problema grava
    Uniunea Europeana trebuie sa ia masuri
    In ceea ce priveste rau facatorii din tot spatiul shengen, aia trebuie sa plateasca pentru faptele lor nu un popor intreg sa sufere din cauza catorva violatori si delicventi

  2. strambarici 19/02/2009 la 06:59

    Nici italienii nu sunt cheie de biserica, binenteles sunt in tara lor dar asta nu inseamna ca trebuie sa dea dovada de rasism.
    Altfel nu ar fi trebuit sa se mai infiinteze uniunea europeana si sa se accepte anumite lucruri care le accepta toate tarile.
    inca un mic exemplu dar cu o gravitate atat de mare ar fi problema patronilor italieni, tzepari care sunt destul de numerosi.
    Noi trebuie sa acceptam asta.Nu e posibil asa ceva .
    Criminalii si infractorii trebuie pedepsiti nicidecum sa dea dovada de rasism .
    sa se gandeasca ca sunt romani de multi ani acolo care au familii lucreaza legal au case care va trebui sa le plateasca etc etc. pentru cativa nu trebuie sa suferim toti.

Lasă un răspuns

