Manastirea Hadambu – judetul Iasi

Am auzit de multe ori vorbindu-se despre Manastirea Hadambu, dar niciodata nu am ajuns la fata locului. Zilele acestea am auzit de la parintii mei ca se duc cativa colegi de servici sambata seara la slujba de la Hadambu. Am ramas cu gandul la aceasta Manastire si am cautat sa aflu mai multe informatii despre ea. Va spun sincer ca am ramas placut surprins si pe langa aceasta mi-am propus ca sambata viitoare sa merg si eu la slujba de la Manastirea Hadambu. Am sa va prezint pe scurt cateva date (pe care le-am aflat si eu) despre Manastirea Hadambu si istoria sa.

Manastirea Hadambu

Mănăstirea Hadâmbu se află la o distanţă de 30 de kilometri de Iaşi, în satul Mogoşeşti, este un complex monastic fortificat, defensiv, construit pe la jumătatea secolului al XVII-lea. Mănăstirea a fost reînfiinţată în 1990. S-a construit un corp de chilii şi s-au făcut multe îmbunătăţiri gospodăreşti


Biserica mănăstirii, purtând hramul „Naşterea Maicii Domnului”, este o biserică de proporţii reduse, consolidată din piatră brută şi având pereţii cu chenare gotice. În anul 1976, reputatul istoric de artă Vasile Drăguţ, a vizitat locurile în vederea înscrierii schitului în al sau „Dicţionar enciclopedic de artă medievală românească” şi a găsit un complex fortificat, reprezentativ pentru arhitectura moldovenească din secolul al XVII-lea, cu o biserică de mici dimensiuni, turnul porţii servind şi de clopotniţă, plus construcţii anexe aflate în ruină. Cu aproximativ 70 de ani înaintea sa, marele istoric Nicolae Iorga, găsise un minunat zid de cărămidă tare stropită cu pete albe de var, care înconjura biserica Hadâmbului, de la care se vedea, între copaci, acoperişul de şindrilă spartă. Edificiul este înalt, zvelt, dar temeinic aşezat pe sol. Plasată în vârful Dealului Mare, biserica domina priveliştea şi se asamblează perfect cu peisajul din jur. Demisolul bisericii serveşte ca paraclis, fiind pus sub protecţia Sfântului Ierarh Nicolae.

Arhondaracul Manastirii Hadambu

Pisania care este scrisă în slavona veche, dăltuită în piatră şi situată deasupra uşii de la intrarea în biserică, glăsuieşte următoarele: Cu voia Tatălui, cu ajutorul Fiului şi cu săvârşirea Sfântului Duh, a reînnoit şi făcut această biserică dumnealui Iani Hadâmbu în pădurea Iaşilor din Dealul Mare unde este hramul Precistei şi Născătoarei de Dumnezeu în zilele lui Io Ghiorghe Ghica Voievod, în anul 7169 (1659), septembrie 8.

Pisania Bisericii Vechi

In interiorul curtii Manastirii se pastreaza si se imbina apropae perfect elementele vechi si cele noi (cladiri si ziduri vechi cu cele renovate sa abia construite).

3 thoughts on “Manastirea Hadambu – judetul Iasi

  1. stefan 10/01/2010 la 21:22

    ducetyva oameni buni si rugativa ?

  2. ARISTITA 10/03/2010 la 13:43

    PARINTE NICODIM VA MULTUMESC DIN SUFLET PENTRU TOT BINELE FACUT DE D-TRA IN SPECIAL SI DE TOATA OBSTEA MANASTIRII HADIMBU.MA SIMT PROFUND INDATORATA.ICOANA FACATOARE DE MINUNI A MANASTIRII HADIMBU,MA VA AJUTA SA MA TIN DE CUVINT PENTRU GINDUL CARE IL AM.AMIN.

  3. georgiana 10/05/2010 la 17:48

    va multumesc foarte mult

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

